Tesla Model 3 Long Range: автомобіль майбутнього, який можна купити вже сьогодні

Мої зустрічі з першими автомобілями Tesla завжди закінчувалися розчаруванням. Ці машини справляли враження, але мали прикрі недоліки, що псували враження. Модель 3 відрізняється. Вигострений, продуманий і просто успішний. І це дуже погані новини для змагань.

Tesla Model 3 Long Range - тест, думка

Якість збірки в перших автомобілях Tesla була не на найвищому рівні .

Це заважало мені повністю захоплюватися цими автомобілями. І все-таки було чим помилуватися. Вони запропонували продуктивність, раніше доступну тільки в суперкарах, а із запасом ходу в сотні кілометрів вони показали, що електрика може бути практичною. Вони отримали найвищі оцінки у краш-тестах. Вони також були дуже винахідливими. Усі чули про функцію автопілота. У Model X двері відчиняються автоматично, а задні двері не відчиняються, вони тільки піднімаються. Чому? Тому що вони можуть.

Tesla привнесла свіжість до автомобільної промисловості, і вона робить це сьогодні. Він кидає виклик правилам (ви бачили, як виглядає Cybertruck?), він не боїться йти проти течії. Проблема в тому, що його продукція нехай і вражаюча була звичайними автомобілями. Конкуренція, можливо, і програла в області «крутості», але це компенсувалося вишуканістю, якістю виконання та водійським стажем. А потім вийшла Модель 3.

Це вже не експеримент

Ілон Маск не робив секрету зі свого плану щодо Tesla. По-перше, мав бути побудований дорогий спортивний автомобіль. Гроші, отримані від його продажу, мали дозволити розробити великий седан і позашляховик. Це, у свою чергу, мало дозволити компанії створити для них найважливіший автомобіль — доступний сімейний електрик.

Ось що таке Tesla Model 3. Його габарити лежать десь між Volkswagen Golf і Passat , хоча місця всередині у нього стільки ж, скільки в останнього . Прайс-лист відкривається сумою 40 тисяч. Євро нетто, тож це не дешева машина, але якщо врахувати показники цієї версії (5,6 секунди до сотні та заявлений запас ходу 409 км), то виходить, що це не так вже й дорого. За такі гроші важко отримати автомобіль внутрішнього згоряння з аналогічними можливостями.

Однак у руках я виявив дорожчу версію Long Range. У нього два двигуни, які рухають обидві осі, що дозволяє йому розганятися до сотні всього за 4,6 секунди. Якщо це занадто довго, Tesla пропонує вам купити більш продуктивну модель. Кілька кліків, оплата 2000 доларів і цього разу падає до 3,9 секунди. Виробник заявляє, що запас ходу автомобіля складає 560 км. Це значення, яке конкуренти показують лише в анонсах нових моделей.

Просто зайдіть усередину, щоб дізнатися, що Model 3 Long Range більш досконала, ніж її старші брати. Якщо там можна було знайти елементи, взяті з інших автомобілів (склопідйомники чи селектор напрямки від попереднього Мерседеса), то тут все зроблено Теслою. Кілька років тому ця новина привела б мене в жах, а сьогодні – ні. Переважають приємні на дотик матеріали, і все дуже добре сидить. Може, це і не німецький преміум, але близько.

Найменша Тесла ще й практична, і місця в ній достатньо. Між передніми сидіннями є великі відсіки для зберігання речей, а також кишені в дверях (чого ви не знайдете ззаду на Model S або X). Найкраще, однак, багажник, об'єм якого становить лише 340 літрів, але це компенсується винахідливістю. Коли я зібрав речі, необхідні для короткої поїздки, його місткість не зменшилася. Кабіну валізу я поклав у багажник спереду (його об'єм 85 літрів), а сумка для фотоапарата, лижний шолом та зарядний кабель вмістилися у речовому відсіку під підлогою багажника. Я не бачив нічого подібного в жодній іншій машині.

Шкода, однак, що Model 3 не ліфтбек, а седан. В результаті практичний багажник має набагато менший завантажувальний отвір, тому частина його потенціалу втрачається. Крім того, заднє скло сконструйоване таким чином, що вода з нього може стікати в багажник після відкриття люка. Та й на жодній іншій машині я такого не бачив. З мінусів я також повинен відзначити... звук дверей, що закриваються. Я знаю, що це брязкіт, але звучить дешево і не поєднується з рештою автомобіля.

Tesla Model 3 Long Range щодня

Перший сюрприз приОчікування Model 3 - відсутність ключа. Можна купити як аксесуар, але стандартно автовласник отримує карту, схожу на платіжну. Автомобіль відкривається ближче до середньої стійки водія (не працює з боку пасажира) і повинен бути негайно готовий до водіння . Однак, якщо від відмикання дверей до торкання з місця проходить занадто багато часу (або ми залишаємо машину), необхідно буде прикласти карту до центральної панелі та натиснути на гальмо.

Додаток автомобіля вирішує ситуацію. Після входу до свого облікового запису ви можете використовувати свій телефон як ключ від машини. Коли Tesla виявляє, що ваш смартфон знаходиться поблизу, вона розблокує замок та дозволить вам виїхати. Працює як і будь-яка інша безключова система, тільки тут ключа фактично немає.

Другий сюрприз – великий 15-дюймовий екран, що замінює центральну консоль . Він керує кондиціонером, радіо, вбудованим Spotify, навігацією (на основі Google Maps) та взагалі всім, що можна встановити в машині.

Хочете переставити дзеркала? Виберіть функцію на екрані та використовуйте джойстики на кермі. Ви хочете відрегулювати положення вказаного кермового колеса? Такий же. Екран навіть відкриває бардачок з боку пасажира і вибирає швидкість, з якою працюють двірники, якщо вони не в автоматичному режимі. Виглядає сучасно, але дуже непрактично, адже найменша нісенітниця вимагає відвести погляд від дороги. Це слабко.

Цей екран також є єдиним джерелом інформації про те, що відбувається з автомобілем. Він відображає швидкість, попередження та навігаційні вказівки. Спочатку я мав проблему дізнатися про це, але мені вистачило 15 хвилин їзди, щоб знайти собі і навіть сподобатися це рішення. Втім, я не образився б, якби виробник оснастив машину дисплеєм на лобовому склі.

Водіння Tesla Model 3 приносить задоволення. Великі вікна гарантують хороший огляд, а рульове управління набагато точніше, ніж у Model S або X, але все ж таки дуже цифрове. Сюрпризом, однак, стала вага автомобіля, який для електрика напрочуд малий. Завдяки цьому, а також тому, що акумулятор встановлений у підлозі, машина їде дуже добре. Крім того, Tesla добре тримається на дорозі та забезпечує почуття безпеки.

Мене найбільше вразила функція Autosteer. Досі я думав, що це просто допомога смугою, але нічого подібного. Tesla здатна самостійно проїхати навіть складними ділянками, де багато водіїв губляться. Тим не менш, ви повинні тримати руки на кермі. Якщо його відпустити та проігнорувати численні попередження, машина «образиться» і вимкне його до кінця поїздки. Autosteer також не перевищуватиме швидкість сам по собі. Якщо є обмеження 50 км/год, його не можна поставити на 55. Блокування знімається, коли водій натискає на педаль акселератора.

Насправді, у мене є два великі застереження. Жаль, що машина дуже жорстка. Я думав, що це тільки для версії Performance, де я їздив кілька місяців тому, і тут я очікував більш комфортної підвіски. Крім того, понад 120 км/год у салоні стає несподівано голосно. Це не рівень бюджетного міського автомобіля, але у довгостроковій перспективі він може бути стомлюючим.

Тесла перемагає на дорозі

Я не з'ясував, як довго я витримую шум на швидкості 120 км/год, тому що під час шляху від Варшави до Щирка навігація дуже швидко сказала мені скинути швидкість, інакше я б туди не потрапив. Вона мала на увазі не пункт призначення тут, а нагнітач у Катовицях, де я мав перезарядитись. Цікаво, що при плануванні маршруту карта в машині не враховує інші зарядні пристрої, окрім тих, що від Tesla, хоч і знає, що вони існують .

Я дістався станції, тримаючи швидкість близько 105 км/год (там, де дозволяли обмеження), а Тесла проїхав 300 км, витративши близько 85 відсотків. заряд батареї. Це означає, що при 0 градусів за Цельсієм автомобіль зможе проїхати більше 350 км на одній зарядці. Коли доходить до економічності водіння, Tesla Model 3 не має собі рівних. Досить згадати, що Nissan Leaf e+, який я тестував у набагато кращу погоду, досяг трохи кращого результату.

Чемпіонат, однак, є нагнітачем. Та, що у Катовицях, складається з 4 станцій, кожна з яких може заряджати автомобіль потужністю 150 кВт. Через 30 хвилин замість 5 відс. У мене вже було 80% батареї, а дальність, що відображається, збільшилася з 25 до 400 км. Я міг би продовжувати. Мені знадобилося стільки часу, скільки мені потрібно було, щоб сходити в туалет і пообідати в дорозі. Подобається, що при використанні суперчарджера не потрібна активація картою,