Відразу після введення стійки Cheetah Tesla знизила заявлений час розгону до 100 км/год у Model S Performance та Model X Performance. Тепер це 2,5 замість 2,6 та 2,8 замість 2,9 секунд відповідно. Це перегляд у бік зниження на 3,5-4 відсотки.
Кілька тижнів тому Tesla випустила оновлення програмного забезпечення, яке включало, серед іншого, новий Launch Mode, механізм швидкого запуску для автомобілів у варіантах Performance (тільки моделі S і X). Він опускає передню частину автомобіля, що дозволяє передавати більше крутного моменту на поверхню і, як наслідок, збільшити прискорення автомобіля. Ефект щойно з'явився в конфігураторі Tesla для версії Performance: Model S Performance розганяється до 2,5 секунди , Model X Performance — 2,8 секунди до 100 км/год. В американському конфігураторі це відповідно 2,3 і 2,6 секунди до 60 миль на годину (97 км/год): Отже, ми маємо справу з великим сімейним автомобілем (Tesla Model S — сегмент E) і позашляховиком (Tesla Model X — сегмент E-SUV) , які розганяються аналогічно Lamborghini Huracan і при цьому простіше, тихіше і ... вдвічі дешевше . . Ми також знаємо, що Tesla досі повідомляла час прискорення з невеликим відривом. Тому не виключено, що автомобілі зможуть розганятися до 100 км/год приблизно за 2,3-2,4 та 2,6-2,7 секунди (Model S, Model X). Але тут треба дочекатися докладних вимірів.
Один із наших читачів запитав нас, чому опускання передньої частини допомагає прискорити автомобіль. Ось як ми намагалися пояснити йому, чому все це може працювати: Припустимо, у вас є цибуля або просто штанга метрової довжини. Якщо ви знайдете його центр ваги, ви триматимете його на вказівному пальці. Однак, якщо ви хочете, щоб він залишався на відстані 1 см від кінця, вам доведеться додатково притримувати його великим пальцем. У такій ситуації поспостерігайте за тим, що відчуває великий палець, коли планка знаходиться в горизонтальному положенні і коли вона нахилена вниз на кілька градусів — в останньому випадку буде складніше. Для посилення відчуттів можна спробувати підняти цю смужку великим пальцем так, щоб її дистальний кінець йшов угору. У тебе це? Добре, тепер давайте перейдемо до машини: двигун створює певний крутний момент, який передається на колеса. За винятком того, що шини прилипають до землі, тому момент, що крутить, повертається до двигуна, і він намагається крутити його разом з кріпленням, шасі і всією машиною (дія-протидія). Йому протидіє сила тяжіння (у планці = вага довгої руки). Поки що сила тяжкості достатня, рівнодіюча всіх векторів змушує автомобіль рухатися вперед. Однак, коли момент, що крутить, досягає граничних значень, момент сили, що діє на автомобіль, змушує його все більше і більше підніматися (великий палець натискає на штангу, передня частина автомобіля йде вгору ) . При перевищенні певного граничного значення мотоцикліст перекочується. У машині до фліпів не доходить, але зменшене переднє зчеплення плюс витрачений крутний момент на підйомі машини (замість того, щоб штовхати її вперед) чогось вартий. При витраченій потужності понад 600 кВт навіть 0,5 відсотка економії можуть мати значення — 3 кВт — це більше ніж повністю відкрита духовка: Опускання передньої частини на кілька сантиметрів означає, що сила, необхідна для підйому автомобіля, вимагає додаткової сили, яка повинна спочатку вирівняти автомобіль . І чим більша сила, що протидіє підйому передньої частини автомобіля, тим більший момент, що крутить, ми можемо передати дорожньому покриттю. Одним словом: тим більше ми можемо відштовхнути себе від нього. Це ще не все. Заниження передньої частини дає дві додаткові переваги: більше повітря обтікає автомобіль наміченим шляхом (кузовом) і притискає автомобіль до землі, що сприяє передачі більшого крутного моменту на дорогу. Cx зростає, але прибутки більші, ніж втрати. Крім того, повітря під шасі має велике простір для виходу в задній частині автомобіля, а спереду він нагнітається в набагато вужчий зазор. Так що припускаю, що в районі переднього мосту є зона зниженого тиску, через що машина "підсмоктує" машину до вулиці, що підвищує ККД силової передачі переднього моста. І ще кілька розрахунків: колісна база Tesla Model S Performance становить 2,96 метра. Якщо для простоти вважати, що центр тяжіння знаходиться посередині між осями (має сенс з водієм), то опускання передка на 2 сантиметри знижує центр тяжіння на 1 сантиметр. Так що величина невелика, але пам'ятайте, що друга складова сила тяжіння, що діє на автомобіль, вже обчислюється десятками тисяч ньютонів.