Tesla Model Y (https://tsk.ua/katalog-avto/model-y/) довго чекали, але тепер великий позашляховик нарешті прибув до України. У порівнянні з популярною моделлю 3, Y здебільшого краще, але вона також стала однією з найдорожчих у цій галузі.
Лінії чисті та майже мінімалістичні. Екран посередині практично єдина контрольна точка, і саме тут ви можете прочитати швидкість. Він здається розумним, але привертає небагато уваги під час водіння, коли спідометр знаходиться праворуч від керма.
Коли автомобіль потрібно зарядити через дорожню мережу, ви можете зарядити до 250 кВт через зарядний пристрій постійного струму. Ми виміряли швидкість заряджання як у власній зарядній мережі Tesla останнього типу, так і в зарядній мережі Ionity. Ми вимірювали більше півгодини, і тут ми отримали 43 кВтг на акумуляторі в Ionity та 52 кВтг на власному зарядному пристрої Tesla. Це відповідає середній швидкості зарядки 86 кВт Ionity і 104 кВт у власній мережі зарядки Tesla. Це зовсім не відповідає заводському номеру і навіть дуже далеко від того, що ми спостерігаємо з іншими електромобілями: швидкість зарядки може ненадовго наближатися до заводського номера, але згодом падає до дещо нижчого рівня. Але тут, у Теслі, різниця настільки велика, що ми не досягли навіть половини зарядної потужності, і це незадовільно, і це те, що робить Тес.лу в реальності менш гарною, ніж те, що ви бачите на папері. У цій повнопривідній версії 43/52 кВтг, що прийшли на батарею за півгодини, відповідають пробігу 250/300 км на шосейних швидкостях із постійними 110 км/год. Насправді потужності було небагато, але Tesla Model Y – економічний автомобіль і тому потребує менше енергії, ніж багато конкурентів. У перерахунку споживання електроенергії це означає, що ви можете проїхати прибл. 5,8 км пр. КВтч по трасі при 110 км/год. Це набагато більше, ніж у середньому, яке зазвичай складає п'ять кілометрів на секунду. кВтг. Будинки Tesla Model Y можна заряджати потужністю 11 кВт, отримуючи потужність від трьох фаз. Він забезпечує час заряджання лише сім годин, якщо у вас є зарядний пристрій. Ми виміряли запас ходу Model Y під час руху автомагістраллю з постійною швидкістю 110 км/год. Тут ми досягли 405 км, що дещо менше заявленої дальності 507 км. Але різниця в 20 відсотків, як і раніше, досить середня для класу, і в цілому її можна очікувати, порівнюючи наш спосіб вимірювання дальності з офіційним стандартом WLTP. Ми виміряли діапазон прибл. 20 градусів.
Нова Tesla Model Y може й має тягнути причіп більшого розміру. Таким чином, він може тягнути на гаку до 1600 кг, якщо причіп оснащений гальмами, і 750 кг, якщо у нього немає гальм. Це досить високі значення, які допомагають зробити Tesla Model Y практичним автомобілем. Практичність знову стосується багажників, де Tesla Model Y може робити те, із чим не може зрівнятися ніхто інший. У багажне відділення в задній частині легко потрапити через великі задні двері з верхніми петлями, а під підлогою є дуже глибокий підвал та додатковий простір з боків. Крім того, попереду є великий простір – так званий френк – об'ємом 117 літрів. Тут ви можете зберігати багаж, кабелі та аварійні зарядні пристрої та, таким чином, легко отримати їх, не виймаючи багаж з автомобіля. Салон у Tesla Model Y досить середніх розмірів, але місця як на передніх, так і задніх сидіннях достатньо. Скляний дах, який неможливо відкрити, навіть дає кілька зайвих див голові, якщо його затиснути.
Euro NCAP ще не тестував безпеку Tesla Model Y, але споріднена модель Model 3 була протестована ще у 2019 році, і тут вона отримала максимальні п'ять зірок. Результат показав, що автомобіль навіть дуже безпечний як з точки зору фактичної безпеки при зіткненні, так і з точки зору обладнання безпеки автомобіля, яке має протидіяти аварії. На цьому тлі розумно очікувати, що Model Y також зможе дати задовільний результат. Ми також перевірили, чи може автомобіль загальмувати сам, якщо ви ось-ось вріжетеся у перешкоду у вигляді ляльки, що зображує маленьку дитину. Тут перевірена версія, звісно, могла попередити перед наїздом на перешкоду, але сама по собі не гальмувала. Згодом Tesla заявила, що очікується, що автомобілі скоро будуть оснащені цією функцією. Коли це станеться, поки що неясно. Ми також підрахували, скільки варто підтримувати працездатність протестованої версії протягом п'яти років та 100 000 км пробігу. Усі витрати на втрату вартості, електрику, обслуговування, шини, страховку, податок власника та інші витрати сюди включені. Це дороге задоволення, і це говорить про те, що володіти Tesla Model Y трохи дорожче, ніж у багатьох конкурентів. Тут, зокрема, є досить дорога страхова премія, яка підтягує загальний рівень витрат.
Тим не менш, Tesla Model Y випускається тільки в одному варіанті оснащення, який, як то кажуть, має майже все, що можна побажати. Ви дійсно можете купити тільки металеву фарбу та 20-дюймові диски, останній з яких не здається необхідним. Крім того, можна купити додатковий вдосконалений автопілот, який був у машині, що тестується нами, але його функція не була переконливою. Іноді ми стикалися з тим, що машина сповільнювалася для автомобілів, які не були на нашій смузі, і функція автоматичної зміни смуги руху повинна виконуватися дуже чутливо, якщо ви хочете повною мірою використовувати цю функцію. Тому здається, що ви можете безпечно заощадити на цих додаткових витратах. Планується, що Tesla Model Y пізніше вийде у версії з трьома рядами сидінь, але такої конструкції поки що немає в модельній програмі будинку. tsk.ua