На видавничому ринку відбувається щось, що змусило згадати про 20-річну давність. Усі пишуть про Теслу. Іноді це “біржовий міхур”, іноді те, що вони “горять”, але назви не крутять. Tesla, мабуть, єдина автомобільна марка, яка заворожує навіть дітей — і я чув це від двох представників різних виробників!
Близько двадцяти років тому, коли я робив свої перші кроки у видавничій справі, ігри, комп’ютери та Windows мали величезну популярність. У цій послідовності. Всі сміялися з Windows, що ви знали, що їй потрібно багато пам’яті, і що вона є, але всі її використовували. Основним напрямком були Windows 98 і Windows XP, продаж комп’ютерних журналів збільшився завдяки «Навчальним посібникам», «Наборам доповнень» (з компакт-диском або DVD), «Радам та рекомендаціям» по Windows. Для мене було несподіванкою, щонавіть у світі Linux найпопулярнішою темою було «Як запускати програми Windows». встановлення Wine. Цю тему читали, питання щодо неї були регулярні, ця тема інтригувала (хоча роздробленість була більшою, визнаю). Коли я перескакую в сьогоднішній день, я бачу схожу ситуацію, тільки Тесла стала інтригуючою і гарячою темою. Повз неї складно пройти байдуже, думка про неї є практично в кожного. Коли Ілон Маск стане найбагатшою людиною у світі на папері, всі ЗМІ це помітять. Коли Тесле заборонять будувати завод, щоб не будити ящірок – ЗМІ будуть у захваті. Коли хтось у Теслі відриває скляний дах — о, це вже рекорд на кліки!
Тесла щедро дає ЗМІ, ЗМІ просвічують шанувальників [і не тільки] бренду Редактори це відчувають: тексти про Теслі читаються краще. Так про це пишуть. Щоб не бути звинуваченими в пристрасті до цієї марки, вони віддають перевагу пожежам, вибухам, аваріям і нещасним випадкам. Читачі підгодовуються цією темою, тому спіраль крутиться, інтерес до Теслі зростає навіть серед людей, які не мали і не планують купувати моделі цієї марки. Як Linux та Wine, що імітують Windows! Microsoft сприяла популяризації Windows, заплющуючи очі на піратство, Маск підвищує впізнаваність бренду, регулярно розкриваючи нову інформацію. За тиждень каліфорнійський виробник може викинути на ринок більше раритетів, аніж BMW або Mercedes за весь квартал. Те, що “недостатньо важливо” в Audi або Toyota або “має бути розроблено відділом маркетингу”, виявляється новинкою в Tesla, яка розпалює в людях цікавість. Для ЗМІ це готова їжа на таці. Для інтернет-користувачів, які шукають наукову та інженерну тематику – смачненька страва. Це найкраща школа Німеччини, коли йдеться про виховання поваги до творів техніки. Невипадково практично кожен новий німецький автомобіль також представлений у вигляді схеми, що показує конструкцію автомобіля, де важливий кожен елемент, трос і завихрювач:
Підбиваючи підсумок: у мене таке враження, що те, що сьогодні відбувається в ЗМІ з Теслою, я спостерігав уже на початку 21 століття з Windows. Популярність теми зростає, домінування Тесла потихеньку стає пророцтвом, що самоздійснюється , адже ЗМІ експлуатують тему, яка «живе» та «їсть». Так, досі можна почути, що «Tesla – це міхур», але дедалі більше назв не бояться називати каліфорнійську компанію технологічним авангардом. І це викликає повагу у читачів. Читачі, які рано чи пізно стануть покупцями. Так само чудово працює компанія Toyota, яка десятиліттями асоціюється з «легендарною надійністю». Швидше Тесла розвиватиме ярлик «завжди передовий». А її співзасновник, чоловік на фотографії, швидше за все, стане першою людиною, яка будь-коли стояла на поверхні Марса.