Обслуговування автомобіля, навіть електричного, є обов’язком кожного користувача. Адже кожному з нас хочеться мати функціональний автомобіль, який не підведе у будь-якій ситуації. У випадку з Теслою все набагато складніше. Все завдяки одній механічній майстерні та трьом бляхарям, які сьогодні обслуговують близько 1000 автомобілів каліфорнійського виробника, що роз’їжджають Україною Деяким українським користувачам американського електрокара ближче майстерня в Польщі. Проте краще СТО Тесла знаходиться недалеко від Києва в Ірпені.
Електрокарів відносно небагато і ламаються вони рідше, ніж машини з ДВС, тож поки проблем немає. Разом із збільшенням числа користувачів Tesla до нашої країни обов’язково прибудуть і авторизовані ремонтники.
На кожен новопридбаний автомобіль поширюється гарантія виробника. Для обслуговування необхідно періодично обслуговувати автомобіль в Авторизованому сервісному центрі (АСО). Для найпопулярнішого у світі електрика Tesla гарантія складає 4 роки або 80 000 км пробігу, залежно від того, що настане раніше. Також діє обмежена гарантія на систему безпеки SRS на 5 років або 100 000 км пробігу. Якщо комусь цього замало, можна придбати розширений пакет до останнього дня основної гарантії.
Важливо, що до цього базового комплекту також входять акумулятори та привід. Однак у цьому випадку кількість кілометрів чи років залежить від моделі. На сайті виробника чітко вказано, що для моделей S і X це 8 років або 240 000 км пробігу, залежно від того, що настане раніше, зі збереженням мін. 70 відсотків ємність акумулятора протягом усього гарантійного терміну (ред.)». У свою чергу, для Model 3 Standard Range це « 8 років або 160 000 км пробігу, залежно від того, що настане раніше, за збереження мін. 70 відсотків ємність акумулятора протягом усього гарантійного терміну (ред.)». Для інших автомобілів модельного ряду (Model 3 Long Range, Model 3 Performance, Model Y Long Range, Model Y Performance ) гарантійний термін приймався рівним “8 років або 192 000 км пробігу, залежно від того, що настане раніше, при збереженні мін. 70 відсотків ємність акумулятора протягом усього гарантійного терміну (ред.)».
Також варто додати, що Тесла має право на додатковий пакет, коли ми купуємо його варіант. У цьому випадку на автомобілі поширюється обмежена базова гарантія на 4 роки, що залишилися, або 80 000 км гарантійного терміну. Після її закінчення « додатковий захист на 1 рік або 20 000 км забезпечує обмежена гарантія на уживаний автомобіль », — йдеться на сайті Tesla.
Також варто додати, що Tesla чітко заявляє, що на певні деталі, кузов чи лакофарбове покриття діє обмежена гарантія. Діє з покупки запчастин протягом 12 місяців або до пробігу 20 000 км. Крім того, деякі категорії деталей мають свої гарантійні терміни. Прикладом може бути листовий метал, який поширюється обмежена довічна гарантія. Термін служби приводу 4 роки або 80 000 км, залежно від того, що настане раніше. Високовольтна акумуляторна батарея автомобіля: 4 роки або 80 000 км пробігу, залежно від того, що настане раніше. Водночас для настінних з’єднувачів (4 роки).
Tesla створила гарантію на сенсорний екран та систему керування мультимедіа окремо. Це 2 роки або 40 000 пройдених кілометрів, залежно від того, що настане раніше. Це дуже цікаво, тому що більшість виробників включають такі елементи в базову гарантію та не обмежують захист цього елемента.
Хоча гарантійне покриття можна назвати досить привабливим, цього не можна сказати про сервісну мережу. В Україні вона виключно бідна. Він складається з одного приміщення на вулиці Радишинська 334 у Зонбках під Варшавою. Набагато краще, наприклад, у Німеччині, де 28 балів. Це означає, що, окрім столиці України, Tesla найкраще обслуговується, наприклад, у Берліні (Німеччина) чи Празі (Чехія теж одна точка).
Теоретично можна сказати, що достатньо однієї точки на карті цієї країни. Адже електромобілі не ламаються. Все, що потрібно зробити, це періодичний огляд, щоб відповідати гарантійним вимогам. Однак навіть у цьому випадку необхідно спеціально їхати в сервіс, який у крайньому випадку знаходиться за 800 км від будинку.
Однією в Україні може бути проблема, коли справа доходить до обслуговування автомобіля. З цієї причини варто записатися на прийом заздалегідь, до того, як ви поїдете до пункту призначення (в даному випадку в Києві). Це можна зробити, наприклад, через спеціальний додаток для Tesla. Це робиться всього в кілька кліків.
На головному екрані програми Tesla потрібно відкрити вкладку «Сервіс». Потім виберіть тему, що вас цікавить, і опишіть те, що відбувається з автомобілем у вкладці «Подробиці». Виробник точно вказує, що необхідно надати (така інформація, як дата та час останнього виникнення події та частота їх виникнення). Більше того, ви також можете надсилати фотографії (макс. розмір файлу 50 МБ, до 5 фотографій на зустріч). Після виконання цих кроків все, що вам потрібно зробити, це ввести адресу, за якою ви хочете отримати послугу (як легко здогадатися, це одне місце в Україні), ввести дату та час і нарешті підтвердити контактні дані.
Важливим у Tesla є так звана дистанційна діагностика. Завдяки цьому перед походом у сервіс працівники можуть замовити необхідні деталі для ремонту. Крім того, Tesla може заздалегідь зв’язатися з клієнтом для отримання додаткової інформації.
Ось так ми переходимо до питання, що набирає популярності, тобто. підмінний автомобіль під час ремонту. В даному випадку це багато в чому залежить від того, чи є ремонт гарантійним і чи є автомобіль у наявності. Якщо у дворі для цього є транспортний засіб, тривалість ремонту залишається під питанням. Якщо це послуга, яка триває більше чотирьох годин, автомобіль буде виданий. Інша ситуація у разі аварії та кузовного ремонту, що не покривається гарантією. У цьому випадку виробник радить звернутися до страховика.
Тепер перейдемо до ремонту кузовного металу. Ви можете прочитати на веб-сайті Tesla, що «ми співпрацюємо з кращими світовими кузовними майстернями, щоб створити мережу майстерень, схвалених Tesla, що постійно зростає. Ми вимагаємо найвищих стандартів від майстерень у нашій мережі за допомогою ретельного навчання та оцінок. Щоб записатися на прийом, зв’яжіться безпосередньо з майстернею». Однак після введення «Україна» у пошуковик виявляється, що наразі є три точки.
В даний час, коли автомобілі внутрішнього згоряння становлять переважну більшість автомобільного транспорту, відсутність відповідної мережі є великою проблемою. Відмови складних приводних систем вимагають частих перевірок та запобігання певним ситуаціям, здатних буквально розорити домашній бюджет.
Проте постає питання, чи потрібна така велика мережа в електромобілях? Електромобілі набагато простіші. Прикладом може бути число рухомих частин, яке електроприводі значно менше, ніж у двигуні внутрішнього згоряння (наприклад, поршневий агрегат має близько 2000 рухомих частин, а електродвигуні їх 20). Це робить сумнівною необхідність утримувати дорогі стаціонарні веб-сайти.
Час, мабуть, буде вирішальним чинником у цьому питанні. Якщо протягом двох, п’яти чи десяти років спрацює схема щодо невеликої кількості сервісів, значить і автосалони, і СТО стануть непотрібними у великій кількості. Автомобілі Tesla вже здатні до самодіагностики та передачі даних у відповідні відділи. Таким чином, ви зможете запобігти і при необхідності відремонтувати автомобіль.